This year I think I want to invest in some good accessories: handbags, hats, scarfs and jewelry are the most saved items in my wishlists.
And among the others, my new biggest obsession is the straw bag. I think I spotted it in pretty much every shape and dimensions: from the circle bags, to the handheld ones, not to mention the craziest animal shaped bags enriched by pom poms, tassels and floral patterns. Considering that straw is a traditionally summer material the straw bags should be used during the hottest months only. But we already know that breaking the rules allows us to create something new, lovely and fun. And this trend is clearly an evidence 🙂 Have a look at the inspiring pictures below and be prepared: the straw bag mania is quite an irresistible one!
Ma se c’è una cosa su cui voglio puntare particolarmente in questa nuova stagione di shopping quella è sicuramente l’universo degli accessori: borse, cappelli e scarpe ormai riempiono le mie wishlist su qualsiasi sito!
Una fra tutte però prevale sugli altri, ed è la mia nuova ossessione per le borse di paglia. Penso di averle viste di qualsiasi forma e dimensione: da quelle tonde ormai famosissime, a quelle a bauletto, sino ad alcune assurde a forma di animale o che replicano in toto forme di borse ormai iconiche, per non parlare delle decorazioni, tra pon pon, nappine e fantasie floreali. Per il materiale di cui sono fatte dovrebbero essere un capo esclusivamente estivo ma si sa, ogni tanto infrangere le regole da la possibilità di creare qualcosa di carinamente unico. E direi che il fatto che questo trend stia spopolando ne è la prova concreta 🙂 Date una spulciata sotto per immergervi in un mix d’ispirazione, sia mai che anche voi non vi facciate coinvolgere da questa paglia-mania!


Tags: accessories bag fashion spring straw bag style style tips